SP-petitie tegen toename goederentreinen al 800 keer getekend

24 augustus 2010

SP-petitie tegen toename goederentreinen al 800 keer getekend

Inmiddels hebben al ruim 800 mensen de petitie ondersteund op actiewebsite laatdegoederentreinvaren.nl. De actie Laat de Goederentrein varen van SP- afdelingen in Gelderland en Overijssel verzet zich tegen de geplande enorme toename van goederenvervoer op de IJssel- en Twentelijn. De komende maanden gaan SP’ers langs bij omwonenden van beide spoorlijnen om steun voor de petitie te verzamelen.

Gelders SP-statenlid Alex Mink is blij met het flinke aantal petities: “het toont aan dat veel mensen zich terecht zorgen maken over de toename van het aantal goederentreinen op beide spoorlijnen. Maar we zoeken natuurlijk nog meer steun voor onze petitie. Elke handtekening telt!”.

De SP gaat de komende weken in verschillende plaatsen door met het verzamelen van handtekeningen. De petitie wordt op 8 september aan de Tweede Kamer aangeboden. Die houdt dan een hoorzitting over de plannen van het Rijk om enkele tientallen goederentreinen per dag te verplaatsen naar de IJssel- en Twentelijn.

www.laatdegoederentreinvaren.nl