Esther Portegies

Esther Portegies uit Appeltern werkt als financieel medewerker bij de gemeente Buren. Daarnaast is zij actief voor de SP in de gemeente West Maas en Waal, onder andere als fractievolger bij de gemeenteraad.
Naast haar werk begeleidt ze samen met haar man, Marcel, reizen voor mensen met een verstandelijke beperking. Samen wonen ze in Blauwe Sluis, een buurtschap in de driehoek Appeltern, Altforst en Maasbommel.

Esther wil graag het rivierenland een stem geven in Provinciale Staten: “Het openbaar vervoer inclusief de Maasveren, de asbestsanering op de vele oude agrarische gebouwen en het tegengaan van de klimaatverandering. Het zijn uitdagende taken waarin ik hoop een sociaal steentje te kunnen bijdragen. Ook moet er aandacht blijven voor laaggeletterden en het leren zwemmen in dit waterrijke land. Verder wil ik iets aan armoede doen. Zeker bij jongeren. Iedereen moet zich kunnen ontwikkelen op zijn of haar niveau.”