Eric van Kaathoven kandidaat lijsttrekker voor Gelderse SP

15 september 2014

Eric van Kaathoven kandidaat lijsttrekker voor Gelderse SP

De Gelderse SP presenteert vandaag de concept kieslijst voor de Provinciale Statenverkiezingen van maart 2015. De lijst wordt aangevoerd door huidige fractievoorzitter in de Staten Eric van Kaathoven uit Elst. Op plaats twee en drie staan respectievelijk zittende Statenleden Peter de Vos (Gaanderen) en Agnes Lewe (Nijmegen). De eerste nieuwkomer op plaats vier is Paul Kusters uit Arnhem. Op 25 oktober zullen de Gelderse SP-leden stemmen over de kieslijst.

Kandidaat lijsttrekker Eric van Kaathoven is nu al fractievoorzitter van de SP in Gelderland sinds 2008 en Statenlid sinds 2007. Hij werkte jarenlang voor natuur- en milieuorganisaties, eerst als milieukundige en daarna in de communicatie. Sinds juni 2011 werkt Eric als senior communicatieadviseur voor ElaadNL en EVnetNL (voorheen stichting e-laad) te Duiven. ElaadNL is het kennis- en innovatiecentrum op het gebied van laadinfrastructuur voor elektrische auto’s in Nederland. EVnetNL beheert een netwerk van zo’n 3.000 openbare laadpunten voor elektrische auto’s.

De top 15 ziet er als volgt uit:

1. Eric van Kaathoven - Elst

2. Peter de Vos - Gaanderen

3. Agnes Lewe - Nijmegen

4. Paul Kusters - Arnhem

5. Maurits Gemmink - Ulft

6. Eric van Dijk - Beuningen

7. Astrid Vollebregt - Loenen

8. Erik Braam - Kerkdriel

9. Marco Mulder - Winterswijk

10. Simone Kamminga - Winterswijk

11. Yurre Wieken - Nijmegen

12. Mos Meijler - Winterswijk

13. Heidi Roeterdink - Tiel

14. Thijs Heemskerk - Culemborg

15. Nils Muller - Zutphen

De top van de lijst combineert behoud van ervaring en het bieden van continuïteit met ruimte voor vernieuwing. De lijst van 50 personen vertoont een spreiding van de kandidaten over de hele provincie van Culemborg tot Winterswijk en van Heumen tot Elburg. De jongste kandidaat is 20, de oudste 71.

Op 25 oktober zullen de Gelderse SP-leden de kieslijst en het verkiezingsprogramma voor de Statenverkiezingen vaststellen.