Eric van Kaathoven

Eric van Kaathoven woont met zijn vrouw en twee kinderen in Elst. In het dagelijks leven werkt Eric voor een expertisecentrum in Arnhem dat onderzoek doet naar het duurzaam opladen van elektrische auto’s. Hij was al eerder zo’n 8 jaar fractievoorzitter van de SP in Provinciale Staten van Gelderland. Hij liep toen met de SP voorop in het verzet tegen het uitverkopen en privatiseren van energiebedrijf NUON. De SP-fractie streed onder zijn leiding voor behoud van bibliobussen en voor het steunen van onafhankelijke regionale journalistiek. Ook kwam de fractie met plannen, bijvoorbeeld om in Gelderland 10.000 sociale huurwoningen bij te bouwen en om provinciegeld niet langer in topsportevenementen maar in sport voor iedereen te stoppen. Mede dankzij de blijvende inzet van de Gelderse SP kwam er geld voor verbetering van de spoorverbinding van en naar de Achterhoek (dubbelspoor). Eric wil zich met de SP graag opnieuw inzetten voor een sociaal Gelderland!