Matthias van van Hunnik

0647988542

Matthias van Hunnik (1981) is getrouwd, vader van twee zoons (een tweeling, geboren in 2012) en woont in Nijmegen. Hij is fractiemedewerker van de SP in Gelderland sinds 2008 en gemeenteraadslid voor de SP in Nijmegen.

Matthias werd in 1981 geboren in het Achterhoekse Winterswijk en woonde de eerste 9 jaar van zijn leven in Aalten. Na ook in Leiden en Terborg te hebben gewoond vertrok hij in 2000 voor een studie politicologie naar Nijmegen. Na te zijn overgestapt op geschienis studeerde hij in 2009 af op het terrein van de politieke geschiedenis. Tijdens zijn studententijd werd Matthias politiek actief.  Zo was hij bestuurslid van studentenvakbond AKKU en werd hij actief bij ROOD, de jongerenorganisatie van de SP en raakte hij ook al snel betrokken bij de SP in Nijmegen. Tussen 2003 en 2010 en van 2015 tot heden zat/zit Matthias namens de SP in de gemeenteraad van Nijmegen.

In 2008 trad Matthias in dienst van de Gelderse SP-fractie. Als fractiemedewerker ondersteunt hij onze fractieleden in hun werk als Statenlid. Tussen 2010  en 2014 was Matthias voorzitter van de Nijmeegse SP afdeling en in 2014 was hij campagneleider van de succesvolle campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van de Nijmeegse SP.

In zijn vrije tijd zit Matthias graag op zijn racefiets of speelt hij gitaar in zijn band Smash The Statues.