Statenverkiezingen 2019

1 december 2018

Maurits Gemmink gekozen als lijsttrekker voor de Gelderse SP

Foto: Matthias van Hunnik

Gelderse SP-leden hebben op 1 december de kandidatenlijst vastgesteld voor de Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart 2019. Tijdens het provinciale congres in de Theaterkerk in Bemmel is Maurits Gemmink uit Ulft gekozen tot lijsttrekker. Op plaats twee staat nieuwkomer Carla Claassen uit Bemmel. Op plek drie staat huidig fractievoorzitter Peter de Vos (Gaanderen). De leden hebben ook het verkiezingsprogramma ‘Niemand aan de kant’ vastgesteld.

1 oktober 2018

Peter de Vos kandidaat-lijsttrekker SP Gelderland

SP-statenlid Peter de Vos is voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker voor de SP bij de provinciale Statenverkiezingen van 20 maart 2019. Peter is al 7 jaar Statenlid en is nu drie jaar voorzitter van de SP-fractie in Gelderland. Op 1 december zullen de leden de gehele kandidatenlijst definitief vaststellen.

1 mei 2018

Kandidaatstelling Provinciale Staten 2019

Foto: Matthias van Hunnik

Op 20 maart 2019 zijn de volgende Provinciale Statenverkiezingen. We zoeken 50 mensen om voor de SP op de lijst te staan. Heb je daar interesse in en wil je op de lijst, stel je dan voor 5 juli kandidaat. De ingestelde kandidatencommissie gaat een gesprek aan met alle geïnteresseerden. Heb je eerst vragen over het statenwerk, stel ze gerust.