Statenverkiezingen 2019

27 maart 2019

Afscheid Statenleden, Koninklijke onderscheiding voor Agnes Lewe

Foto: Maurits Gemmink

Dinsdag 26 maart namen Provinciale Staten afscheid van vertrekkende Statenleden. Bij de SP fractie hebben we helaas afscheid moeten nemen van Astrid Vollebregt, Agnes Lewe, Eric van Dijk en Paul Kusters. Voor Agnes Lewe was het afscheid extra bijzonder. Voor haar jarenlange inzet als volksvertegenwoordiger ontving zij een koninklijke onderscheiding. Wij danken alle vier Statenleden voor hun geweldige inzet voor de SP en Gelderland de afgelopen jaren!

14 maart 2019

SP wil half miljard voor isolatie en aanpak schimmelwoningen

Foto: Matthias van Hunnik

Investeer een half miljard van de Nuon-gelden in verduurzaming van Gelderse sociale woningbouw, zegt SP Gelderland. De woningcorporaties kunnen dan echt de verduurzaming van hun woningbestand aanpakken. Daarmee dragen we direct bij aan het halen van de doelstellingen van het Gelders klimaatakkoord. Voor de huurders gaat de energierekening omlaag en ziekmakende schimmelwoningen worden weer gezond. Gelderland moet een fonds vullen met 500 miljoen euro uit de NUON miljarden, geld van ons allemaal dat we nu in moeten zetten voor verbetering van wonen en leven in onze provincie.

6 maart 2019

SP: Gratis openbaar vervoer voor iedereen in Gelderland

Foto: Matthias van Hunnik

SP-lijsttrekker Maurits Gemmink wil dat de provincie het openbaar vervoer buiten de spits gratis maakt. Zo worden bussen en treinen ook in de buiten de spits beter benut. Hiermee wil de SP het gebruik van openbaar vervoer stimuleren en de bereikbaarheid van onze dorpen en steden verbeteren.

1 december 2018

Maurits Gemmink gekozen als lijsttrekker voor de Gelderse SP

Foto: Matthias van Hunnik

Gelderse SP-leden hebben op 1 december de kandidatenlijst vastgesteld voor de Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart 2019. Tijdens het provinciale congres in de Theaterkerk in Bemmel is Maurits Gemmink uit Ulft gekozen tot lijsttrekker. Op plaats twee staat nieuwkomer Carla Claassen uit Bemmel. Op plek drie staat huidig fractievoorzitter Peter de Vos (Gaanderen). De leden hebben ook het verkiezingsprogramma ‘Niemand aan de kant’ vastgesteld.

1 oktober 2018

Peter de Vos kandidaat-lijsttrekker SP Gelderland

SP-statenlid Peter de Vos is voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker voor de SP bij de provinciale Statenverkiezingen van 20 maart 2019. Peter is al 7 jaar Statenlid en is nu drie jaar voorzitter van de SP-fractie in Gelderland. Op 1 december zullen de leden de gehele kandidatenlijst definitief vaststellen.

1 mei 2018

Kandidaatstelling Provinciale Staten 2019

Foto: Matthias van Hunnik

Op 20 maart 2019 zijn de volgende Provinciale Statenverkiezingen. We zoeken 50 mensen om voor de SP op de lijst te staan. Heb je daar interesse in en wil je op de lijst, stel je dan voor 5 juli kandidaat. De ingestelde kandidatencommissie gaat een gesprek aan met alle geïnteresseerden. Heb je eerst vragen over het statenwerk, stel ze gerust.