Kandidaatstelling Provinciale Staten 2019

1 mei 2018

Kandidaatstelling Provinciale Staten 2019

Foto: Matthias van Hunnik

Op 20 maart 2019 zijn de volgende Provinciale Statenverkiezingen. We zoeken 50 mensen om voor de SP op de lijst te staan. Heb je daar interesse in en wil je op de lijst, stel je dan voor 5 juli kandidaat. De ingestelde kandidatencommissie gaat een gesprek aan met alle geïnteresseerden. Heb je eerst vragen over het statenwerk, stel ze gerust.

Wat verwachten we van een SP-statenlid?

• Je onderschrijft het gedachtengoed van de SP. Ervaring binnen het SP werk is een pré maar geen must: We willen naast ervaren mensen ook nieuw onbekend talent aanboren.
  • Fractie en actie gaan hand in hand: Je moet bereid zijn om naast het werk in de Staten, ook het contact te onderhouden met de mensen waar het over gaat, de mensen die geraakt worden door een maatregel en belangengroepen die zich voor een bepaald doel inzetten. Dit doen we altijd in overleg met de plaatselijke SP afdeling.
  • Voldoen aan de afdrachtregeling die we met zijn allen hebben afgesproken (grofweg mag je 50% van de statenvergoeding houden).
  • Bereid en in staat zijn om de komende vier jaar voldoende tijd vrij te maken voor dit politieke werk.
  • Voldoende abstract kunnen denken, en daarbij onze ideologische uitgangspunten in het vizier houden tussen alle ambtelijk taalgebruik door.
  • Deelname aan SP scholing voor Statenleden.

Wat kun je verwachten als Statenlid?

• Een fijne groep mensen, collega’s, om je gedachten mee te wisselen binnen de fractie.
  • Een wat formele omgeving, waarbinnen we als SP onze eigen rol vervullen.
  • Veel politieke discussie over onderwerpen die zowel landelijk als lokaal als daartussen spelen.
De kandidatencommissie bestaat uit:

Sjoerd de Jong, Regiovertegenwoordiger Gelderland Zuid

Annemiek Kamphuis, Regiovertegenwoordiger Gelderland Noord

Peter de Vos, Fractievoorzitter Provinciale Staten

Willeke van Ooijen, Afdelingsvoorzitter Afdeling West Maas en Waal

Tatum Postema, Afdeling Nijmegen

Brian Claassen, Afdeling Lingewaard

Paul Riethorst, Afdeling Harderwijk

Kijk voor meer informatie op gelderland.sp.nl, of mail of bel Sjoerd de Jong via sdjong@sp.nl, 06-14203889.