13 september 2022

Isolatiehulp voor woningeigenaren met kleine beurs

Foto: SP

Anderhalf  jaar nadat de SP het voorstelde komt de provincie Gelderland extra steun voor woningeigenaren met een laag besteedbaar inkomen die hun huis willen verduurzamen. Zij kunnen gebruik maken van een renteloze lening. Fractievoorzitter Carla Claassen is verheugd: “Toen de SP dit vorig jaar voorstelde, werd het nog weggestemd. Mooi dat de provincie inmiddels van gedachten is veranderd.”

28 april 2021

SP roept op tot oprichting woningisolatiefonds

Foto: SP

Om een echte slag te slaan met verduurzaming, moet de provincie Gelderland een Isolatiefonds oprichten. Vanuit dat fonds kunnen woningeigenaren een renteloze lening krijgen om hun woning te isoleren. SP-fractievoorzitter Carla Claassen noemt het een oplossing voor mensen die nu tussen wal en schip vallen. “Niet alle woningeigenaren in een goedkopere woning hebben geld om hun woning te isoleren. De provincie heeft voldoende geld in kas om hen via zo’n fonds een handje te helpen. Wat zij aan energieverbruik besparen gaat weer terug naar het fonds, waar vervolgens weer nieuwe mensen van geholpen kunnen worden.”

10 november 2015

SP wil 200 miljoen extra investeren in Gelderland

De Gelderse SP zal bij de behandeling van de begroting voor 2016 woensdag een voorstel indienen om 200 miljoen van de Nuon-miljarden extra te investeren in Gelderland. De fractie stelt voor te investeren in onder andere dubbelspoor in de Achterhoek, 2.000 extra sociale huurwoningen, het verduurzamen van nog eens 3.000 huurwoningen, het restaureren van Gelders erfgoed, in bibliotheken, musea, kleinschalige sportvoorzieningen en jeugdzorg.