Eric overtuigt groene kiezer

7 februari 2007

Eric overtuigt groene kiezer

Op dinsdagavond 7 februari vond in een volle zaal in het Arnhemse Posttheater het groene lijsttrekkersdebat plaats, georganiseerd door onder andere de Gelderse Milieufederatie. PvdA, VVD en GroenLinks stuurden hun lijsttrekker, CDA en Christenunie een andere kandidaat. De SP stuurde de nummer 2, Eric van Kaathoven. Eric is milieudeskundige en al meer dan tien jaar werkzaam in de milieubeweging. Hij weet dus waar hij het over heeft. Het werd een fel debat over de verspilling van ruimte en kapitaal door de overdadige en grotendeels overbodige planning van nieuwe bedrijventerreinen, over natuur en boeren en over klimaatverandering.

Eric in debat

De SP kreeg waardering door heldere standpunten in te nemen daar waar andere partijen zich op de vlakte hielden. Opmerking uit de zaal 'Ik zie hier vier partijen voor me staan maar alleen van de SP krijg ik een duidelijk antwoord' . Van het handjevol zwevende kiezers dat zijn hand opstak toen de presentator er om vroeg, was er een die vooraf twijfelde tussen GroenLinks en de SP. Na afloop bleek hij inmiddels een voorkeur te hebben voor de SP.

Lees verder op de site van de Gelderse Milieufederatie: 'Wind wint Gelders verkiezingsdebat'