SP organiseert 'lucht je hart'-week in Dieren: 18 t/m 23 februari

12 februari 2008

SP organiseert 'lucht je hart'-week in Dieren: 18 t/m 23 februari

Van 18 tot 23 februari gaat de SP afdeling Rheden de straat weer op om de inwoners van Dieren te vragen hoe zij aankijken tegen de ontstane situatie rond het Hart van Dieren. Motto van de actie is lucht je hart!.

Nu het plan, de zogenaamde 8- variant, van de baan is tengevolge van de grote tekorten, bestaat er geen project Hart van Dieren meer. Gemeente Rheden en Provincie Gelderland pakken het project verder op als twee zelfstandige deelprojecten: de gemeente ontwikkelt een dorpsvisie voor Dieren, de provincie maakt een nieuw ontwerp voor de provinciale weg door Dieren.

Maar wat moet er volgens de inwoners van Dieren veranderen? Zijn er (verkeers)problemen in Dieren, waar worden die door veroorzaakt en wat ziet u als de beste oplossing, zijn de kernvragen die de SP voor wil leggen.
Eind december 2007 werden al ruim 100 mensen genquteerd, maar de SP wil graag meer reacties.

Daarom zullen in de week van 18 tot 23 februari op diverse plekken in Dieren, zoals langs de Harderwijkerweg, op de markt en op het station, enqutes uitgedeeld worden. Ingevulde enqutes kunnen zaterdag 23 februari worden ingeleverd bij de SP kraam op Calluna. Van 14.00 - 16.00 zal daar dan ook de Soep Express aanwezig zijn, om een goeie tomatensoep uit te delen!
Vanzelfsprekend kunnen ingevulde enqutes ook naar de afdeling gestuurd worden, n kan de enqute ingevuld worden op www.rheden.sp.nl