Nieuws van het Vattenfall-front

28 augustus 2010

Nieuws van het Vattenfall-front

20-08-2010. De actiegroep Ons Hamburg - ons net strijd ervoor dat het Hamburgse electriciteitsnet - nu nog in handen van Vattenfall, het zweedse bedrijf dat vorig jaar Nuon opkocht - weer eigendom wordt van het Land en de Stad Hamburg. In slechts zes weken is het hen gelukt 17.726 handtekeningenn handtekeningen voor een Volksinitiative (volkspetionnement) te verzamelen. Vereist waren 10.000 handtekeningen! Zij vragen daarmee aan de regering van Hamburg het contract met Vattenfall en E.on op te zeggen en het net in eigen beheer te nemen. Dit zien zij als eerste stap op weg naar een sociaal rechtvaardige en demokratisch gecontrolleerde energieverzorging uit duurzame energiebronnen.
(Bron: http://unser-netz-hamburg.de/)

In de groep Ons Hamburg ons net werken de volgende groepen samen:
Attac Hamburg, Bund fr Umwelt und Naturschutz, BUND Hamburg, Evangelische Kirche Hamburg-Ost, Initiative Moorburgtrasse stoppen, ROBIN WOOD, Verbraucherzentrale Hamburg, Mieterverein Hamburg, Campact, NaturFreunde Landesverband Hamburg, Lokalgruppe Hamburg der Global Marshall Plan Initiative.

Al eerder kwamen de mensen in Hamburg in verzet tegen Vattenfall. Zie: