Verkiezingsdagboek: Alex en het spoor

25 februari 2011

Verkiezingsdagboek: Alex en het spoor

"Woensdag is ons actieplan Laat Gelderland sporen! gepresenteerd. In het plan doen we voor 1 miljard euro acht concrete voorstellen voor een verbetering van het Gelderse openbaar vervoer.
Wij willen geld steken in beter en dubbel spoor in de Achterhoek, de rechtstreekse trein Arnhem-Apeldoorn, de Nijmeegse tram, vijf nieuwe stadsbussen en vijf nieuwe snelbuslijnen. En bovendien komen er zeven nieuwe stations, en bovendien worden de bestaande stations opgeknapt. Wij hadden gisteren 50 SPers in Doetinchem die deze boodschap ondersteunden.
Het was een fantastische dag! Emile Roemer zette ook zijn handtekening onder een actiekaart voor dubbel spoor. We hebben er al meer dan 3000 binnen. En voor meer nieuws: zie de Gelderse SP-site
(Ohja: het CDA is compleet in paniek. 3 Miljard euro voor dubbel spoor in de Achterhoek is flauwekul. Willen ze gouden rails ofzo?).

's Avonds had ik een debat met de andere nummers 2 bij D66 in Arnhem. Leuke sfeer in een prachtige kroeg. De PvdA probeerde nog een wig te drijven tussen geld inzetten voor dubbel spoor in de Achterhoek en de werkgelegenheid in de Achterhoek. Maar dat bijt elkaar helemaal niet. Misschien zouden ze dat eens kunnen vragen aan die uitzendkrachten die moeten wegwezen omdat de trein steeds te laat komt en zij niet op tijd op het werk komen. En het CDA was leuk op dreef met haar stellingname over een sociale provincie die geld blijft steken in sociale taken. Gaan we ze aan houden!"