Verkiezingsdagboek: debat in Artez

18 februari 2011

Verkiezingsdagboek: debat in Artez

Fractiemedewerker en nummer 12 op de lijst Matthias van Hunnik was met Alex Mink te gast bij Artez in Arnhem.
"Als nummer 12 op de lijst kan ik al het debatwerk overlaten aan onze toppers maar het is leuk mee te gaan naar debatten om onze kandidaten te ondersteunen. Afgelopen donderdag waren we te gast bij de Hogeschool voor de kunst Artez in Arnhem. De school organiseerde een debat in hun kantine tussen kandidaten van VVD, D66 en SP. Het thema was cultuur en hoger onderwijs, twee zaken die de studenten natuurlijk na aan het hart liggen."

"Onze nummer 2 Alex Mink, een vaste bezoeker van het Gelders Orkest, stelde dat de provincie moet blijven investeren in cultuur, ook als het rijk de cultuursubsidies gaan terugschroeven. Dit in tegenstelling tot de VVD die vinden dat orkesten en andere gezelschappen maar zoveel mogelijk moeten proberen de eigen broek op te houden. Ook kwamen de onderwijsbezuinigingen aan bod, waar de studenten uiteraard een bondgenoot hebben in de SP in hun strijd tegen de studieboete van staatssecretaris Zijlstra.

Na het debat kregen we ook nog rondleiding door het indrukwekkende gebouw van de hogeschool. "