Succes: Elburgse bieb blijft open

1 juli 2011

Succes: Elburgse bieb blijft open

Actie voeren helpt! Naar aanleiding van massaal protest van de inwoners op t Harde heeft wethouder Krooneman beloofd dat de vier bibliotheekvestigingen t Harde, Elburg, Hoge Enk en Doornspijk open blijven. Dit is het geweldige resultaat van een maand actie voeren door onder andere de SP in Elburg.

Gelderse fractieleden Eric van Dijk en Peter de Vos waren afgelopen woensdag 29 juni aanwezig in een overvolle bibliotheek in 't Harde. Tijdens de manifestatie brachten kinderen van basisschool De Blerck een lied ten gehore en een van de buurtbewoners overhandigde een pakket met verzamelde handtekeningen aan de wethouder. In de afgelopen weken zijn er ruim 1.900 steunbetuigingen verzameld!

De bibliotheekvestiging op t Harde dreigde door gemeentelijke bezuinigingen uit het dorp te verdwijnen. Om de gemeente het belang van de bibliotheekfilialen duidelijk te maken, hebben verschillende lokale verenigingen, scholen en organisaties samen met SP Elburg actie gevoerd.