Manifestatie tegen meer Goederentreinen

23 oktober 2013

Manifestatie tegen meer Goederentreinen

Vrijdag 1 november organiseert belangenorganisatie RONA een protestmanifestatie in Zutphen tegen de komst van meer goederentreinen over de IJssellijn, Twentelijn en Twentekanaallijn. De SP steunt dit initiatief van harte en roept iederen zijn stem te laten horen. Al jarenlang voert de SP, samen met andere organisaties, actie tegen de komst van meer goederentreinen naar deze regio met bjijbehorende overlast voor omwonenden.

In november/december zal er in Den Haag een besluit worden genomen over het traject tussen Zutphen en Hengelo. Later volgt een besluit over het gehele trac. De SP is fel tegenstander en vindt dat die goederentreinen hier helemaal niet thuis horen.

Wanneer?
Vrijdag 1 november van 19:30 tot 21:30.

Waar?
In Zutphen op de IJsselkade, tussen het IJsselpaviljoen en Eethuis de Kade.

Programma:
Eerst zal er een manifestatie zijn met muziek en toespraken van lokale en landelijke politici. Namens de SP zal Tweede Kamerlid Eric Smaling spreken. Vervolgens is er een fakkeltocht over de IJsselbrug. Neem zelf een lampion, fakkel of lampje mee en eventueel een spandoek.

Kunt u niet komen? U kunt dan uw stem laten horen via het burgerinitiatief.

Zie ook: