Ook PvdA Gelderland wil OV-kaart voor MBO-ers

21 oktober 2009

Ook PvdA Gelderland wil OV-kaart voor MBO-ers

Vandaag verscheen onderstaand bericht in de Gelderlander. ROOD, jongeren in de SP maakt zich al jaren hard voor een OV-kaart voor MBO'ers. (Zie rood.sp.nl/actie/ov-voor-mbo) Ook in Gelderland heeft onder andere ROOD Nijmegen actie gevoerd voor de OV-kaart voor MBO'ers.
SP-statenlid Alex Mink is erg verheugd over dit goede idee van de PvdA en wil graag helpen bij de invoering ervan.

OV voor MBO

PvdA’ers willen alsnog reisgeld voor mbo’ers

bron: De Gelderlander

ARNHEM – Leerlingen van 16 en 17 jaar in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) moeten toch een reiskostenvergoeding krijgen. Dat bepleiten de gezamenlijke Provinciale Statenfracties van de PvdA in een brief aan de eigen Tweede Kamerfractie. Volgens de PvdA’ers is het oneerlijk dat leerlingen van universiteiten en hbo een ov- studentenkaart hebben en dat mbo’ ers geen geld krijgen. Vorig jaar bepaalde de Kamer dat dit moest veranderen, maar het kabinet heeft de tegemoetkoming teruggedraaid. Onrechtvaardig, zegt het Gelderse PvdA-Statenlid Yasemin Cegerek.

Zie ook:

- ROOD Nijmegen voor een OV-kaart voor álle MBO'ers!

- OV Voor MBO</a