Bedrijventerreinen: nodig of noodzakelijk kwaad

4 november 2009

Bedrijventerreinen: nodig of noodzakelijk kwaad

Gelders Debat op 25 november in Wehl

Bedrijventerreinen staan volop in de belangstelling. Als bron van economische voorspoed maar ook als bron van ergernis. Bezoekt de een een bedrijventerrein regelmatig voor een meubelzaak of doe-het-zelf centrum, de ander ergert zich aan de eenvormigheid en de verrommeling van het landschap. Moeten er wel nieuwe terreinen bijkomen? Worden oude terreinen wel voldoende hergebruikt? Gelderland zet de komende jaren in op een voldoende, maar ook kwalitatief aantrekkelijk aanbod voor bedrijven om zich te vestigen. Zonder medewerking van gemeenten en eigenaren zal dat echter niet gaan.

Provinciale Staten gaan op woensdag 25 november met betrokkenen en belangstellenden in debat over alle aspecten van het bedrijventerreinen beleid onder de centrale titel *De provincie als onmisbare regisseur*. Namens de SP fractie zal Agnes Lewe deelnemen.

bedrijventerrein

Provinciale Staten nodigt iedereen die belangstelling heeft voor het onderwerp bedrijventerreinen van harte uit om deel te nemen aan het Gelders Debat. Vanaf 17.00 uur kan iedereen terecht in De Olde Beth aan de Nieuwestraat 10 in Wehl. Soep en broodjes staan dan klaar. Het Gelders Debat begint om 18.00 uur en wordt om 20.00 uur afgesloten.

Aanmelden is niet verplicht, maar wordt wel op prijs gesteld. Stuur een mail naar: geldersdebat@gelderland.nl