16 mei 2018

Column: Over beestachtigheid en de jacht

Foto: Bas Stoffelsen
In de Statenvergadering van 11 april j.l.

15 oktober 2014

Openbaar vervoer: van vaste lijn naar flexverbinding?

Provinciale Staten van Gelderland gaan graag met u in debat over een actueel thema. Het Gelders Debat van 19 november staat in het teken van het openbaar vervoer (OV). Vlak voor de zomer hebben de Gelderse Staten de OV-visie vastgesteld. In die visie wordt een toekomstbeeld geschetst. Over de precieze invulling, de effecten van de bezuinigingen en de rol van provincie en gemeenten, wordt de komende tijd gesproken met talrijke betrokkenen van binnen en buiten het openbaar vervoer en het openbaar bestuur. Co-creatie is daarvoor het woord.

20 augustus 2014

Extra subsidie voor cultuurprojecten

Gedeputeerde Staten hebben besloten om dit najaar een nieuwe subsidietender open te stellen voor de thema’s Podiumkunsten, Beeldende kunst, mode en vormgeving en Festivals. Provinciale Staten hebben in juli aangegeven dat zij hiervoor 1 miljoen euro beschikbaar willen stellen. Ook instellingen die in 2013 niet hebben meegedaan aan de twee eerdere tenders moeten kans kunnen maken op subsidie.