Vitesse Skybox voor jongerenraad Zevenaar

22 oktober 2002

Vitesse Skybox voor jongerenraad Zevenaar

De SP heeft de jongeren hoog in het vaandel staan, of het nu de gemeente- of de provinciale fractie betreft. Gelders statenlid Paul Freriks bedacht zich geen moment om de Zevenaarse JongerenRaad uit te nodigen in de provinciale skybox in het Gelredome bij een voetbalwedstrijd tussen Vitesse en Roda JC.

Wordt normaal op kosten van de provincie (lees de belastingbetaler) gebruik gemaakt van de skybox, de SP wilde hier niets van weten en nam deze eenmalige kosten voor zichzelf. Lees hieronder wat het Algemeen Dagblad hierover schreef.

ARNHEM - De SP in een skybox; de kans om een non in een moskee aan te treffen lijkt groter. De Statenfractie in de provincie Gelderland zit er niet mee.
Tijdens de voetbalwedstrijd Vitesse - Roda JC maakte de fractie, onder leiding van voorzitter Paul Freriks, haar opwachting in zo'n luxe speelplaats voor bestuurders en zakenlieden in het Gelredome in Arnhem. De fractie had de Jongerenraad Zevenaar uitgenodigd om hoog boven het gewone voetbalpubliek een hapje te eten, te praten over het jongerenbeleid en naar de wedstrijd te kijken.
Paul Freriks: "Deze skybox is van de provincie Gelderland, die daar recht op heeft, omdat zij telkens het noodlijdende Gelredome weer uit de financiele shit moet halen. Ik heb een motie ingediend, waarin Provinciale Staten uitspreekt dat ook gewone Gelderlanders gebruik moeten kunnen maken van dit hok voor informele handeltjes. Dat heeft er toe geleid dat alle fracties in Provinciale Staten eens per seizoen de skybox mogen gebruiken. Omdat wij de motie indienden, mogen wij nu als eerste hier gebruik van maken". Normaal gesproken kost de huur van een skybox
€ 77.000,-- per seizoen. Gebruikers hebben dan recht op een luxe diner en exclusieve wijnen ter waarde van € 1.350,--. De jongeren van Jeugdraad Zevenaar vermaakten zich kostelijk.