G-voetbalteam krijgt groots onthaal in Gelreloge

28 december 2005

G-voetbalteam krijgt groots onthaal in Gelreloge

Gisteravond was het dan zover. Het G-voetbalteam van het Nijmeegse Quick 1888 was door de SP- statenfractie uitgenodigd om, vanuit de luxe Gelreloge van het Arnhemse Gelredome, de wedstrijd Vitesse- NAC te bekijken. En de spelers, die zelf met veel succes deelnemen aan de officiële competitie van voetballers met een beperking, hadden de avond van hun leven.

Hierboven staan de spelers klaar voor het welkomstapplaus. Het zou een wedstrijd van records worden. Want Vitesse- spits Matthew Amoah nam met twee doelpunten afscheid van zijn club, die met 2-1 won. Waarmee hij topscoorder aller tijden van Vitesse werd.

Nóg een unicum. Het was de eerste keer dat er in de Gelreloge (op verzoek van de gasten) friet werd geserveerd.

De voetballers hebben het zichtbaar naar haar zin. Voor SP- fractievoorzitster Agnes Lewe is het nog even wennen. Het is de eerste live voetbalwedstrijd ooit die ze bezoekt.

Fractiemedewerkster Lyan van Vliet (oranje trui) constateert tot haar eigen verbazing dat ze als enige de uitkomst juist heeft voorspeld. Wat een klein prijsje opleverde.

Een verslagje van het G- team
Gehandicaptenvoetballers in Gelreloge op uitnodiging SP