Gedeputeerde weigert informatie te geven over Radio Kootwijk

16 februari 2006

Gedeputeerde weigert informatie te geven over Radio Kootwijk

Gedeputeerde Theo Peters van Ruimtelijke Ordening (CDA) weigerde gisteren om zijn mening te geven over het uitgelekte businessplan voor het hergebruik van Radio Kootwijk. Daarin is onder andere grootschalige bouw van een hotel en luxe villa's opgenomen. Omdat andere partijen zich daarbij neerlegden kon hij zonder verdere gevolgen zijn informatieplicht schenden.

Het plan van Felix Visser en Harry de Winter was afgelopen zaterdag uitgelekt via dagblad De Stentor. Nu de inhoud duidelijk is geworden blijkt zonneklaar dat het project dat de voorkeur heeft gekregen van de Stuurgroep absoluut niet past binnen de omgeving. En dat was reden voor de SP om bij gedeputeerde Peters aan de bel te trekken, omdat hij zelf deel uitmaakt van de Stuurgroep. De gedeputeerde weigerde echter om in het openbaar uit te spreken dat het plan onaanvaardbaar is.

He wachten is nu op het moment dat de Stuurgroep officieel met het plan naar buiten komt (1 maart). Ondertussen is dankzij de publicatie in De Stentor het verzet tegen de plannen goed op gang gekomen. De SP zal waar mogelijk steun verlenen aan iedereen die de plannen in de huidige vorm wil tegenhouden.

Lees ook: rust rond Radio Kootwijk lijkt spoedig verleden tijd