Op de SoeP bij de SP !

27 februari 2007

Op de SoeP bij de SP !

Donderdagmiddag 1 maart kan iedereen bij de SP op de soep komen. Dan komt - in het kader van de campagne voor de provincieverkiezingen - de SoeP Express naar de Grote Markt in Nijmegen. Naast Gelderse kandidaat statenleden als Agnes Lewe (lijsttrekker) en Eric van Kaathoven (nr. 2) is ook Tiny Kox (lijsttrekker voor de Eerste Kamer) van de partij. De beroemde Amazing Stroopwafels verzorgen de muziek.

De SoeP Express staat vanaf 14.00 uur op de Grote Markt en bezoekt Nijmegen voor het eerst. De creatie van kunstenaar Joep van Lieshout serveert soep, naar recept van culinair recensent Johannes van Dam, die door iedereen genuttigd kan worden; de tomatensoep is vegetarisch, halal én biologisch.

De op 7 maart gekozen statenleden kiezen op hun beurt de Eerste Kamer. De eerste Kamer is de helft van de Staten-Generaal, het nationale parlement. Fractievoorzitter en lijsttrekker Tiny Kox 'Op 7 maart telt uw stem dubbel' komt naar Nijmegen om de provinciale campagne te ondersteunen. Bekijk zijn boodschap.

Tijdens de afgelopen Tweede Kamer verkiezingen stemden 24.951 Nijmegenaren (meer dan 25 procent) op de SP en werd de SP daarmee voor het eerst de grootste partij. De partij zit al voor de tweede periode in het stadsbestuur in het eerste linkse college van Nederland (met GroenLinks en PvdA). De SP wil de komende jaren in de provincie en de Eerste Kamer keihard werken aan een socialer en menselijker Gelderland en Nederland.

Zie hoe de SoePexpress in andere provincies ontvangen werd:

Leeuwarden

Groningen