SP begint handtekeningenactie voor dubbel spoor Achterhoek

12 november 2010

SP begint handtekeningenactie voor dubbel spoor Achterhoek

De SP-afdelingen langs de spoorlijn Arnhem-Winterswijk en de Gelderse SP-fractie beginnen een handtekeningenactie voor dubbel spoor in de Achterhoek. Onder de noemer “Laat de Achterhoek sporen!” kunnen reizigers een actiekaart opsturen naar het provinciebestuur en de minister van infrastructuur en milieu. Op die manier wil de SP druk zetten achter de oplossingen voor de Japanse toestanden op de spoorlijn.

De SP wil echte oplossingen voor de problemen en dat is zoveel mogelijk dubbel spoor. De SP diende woensdag samen met de VVD een motie in, waarin om oplossingen voor de problemen wordt gevraagd. De unaniem gesteunde motie vroeg ook naar een onderzoek naar de verdubbeling van het spoor. SP-statenlid Alex Mink: "dit is een mooie stap, want er moeten oplossingen voor de korte termijn komen, zoals beter materieel. Maar op de lange termijn is dubbel spoor hard nodig. De SP wil daar druk achter zetten en is voorlopig de enige partij die geld wil uittrekken voor verdubbeling van het spoor. De Achterhoek moet weer sporen!".

De actie wordt aanstaande maandag om 7:30 uur op station Zevenaar ludiek afgetrapt. Daarna gaat de SP op de stations handtekeningen ophalen.

De SP wil de handtekeningen begin 2011 aan de bestuurders overhandigen. Reizigers kunnen ook terecht op de website www.laatdeachterhoeksporen.nl om de actie te ondersteunen.

www.laatdeachterhoeksporen.nl