Picknick 4 juni mee op doodlopend spoor

27 mei 2004

Picknick 4 juni mee op doodlopend spoor

De Provinciale SP Fractie organiseert op vrijdag 4 juni een picknick op het eindpunt van de Betuwelijn.

De SP Fractie nodigt iedereen uit om deel te nemen aan de picknick op het einde van de Betuwelijn. De picknick begint om 13.00u op de grens Oud-Zevenaar en Babberich bij spoorpaaltje 108.2. Spoorpaal 108.2 ligt aan de Maatjesweg te Oud-Zevenaar.
Onder het motto “Betuwelijn, Stand van Zaken” zullen enkele mensen het publiek toespreken. Sprekers zijn o.a. Paul Freriks (Gelders SP Politicus) en Prof. Jaap Polak (Vervoerskunde). Daarnaast staan er andere activiteiten op het programma, zoals de onthulling van een symbolisch stootblok tegen verdere geldverspilling, milieuschade en landschapsvernieling.

De picknick wordt vooraf gegaan door een fietstocht. De fietstocht begint om 10.00 uur bij het station in Elst. De route zal zoveel mogelijk parallel lopen aan de spoorlijn. SP kandidaat- Europarlementariërs René Rovers en Akansel Kaymaz zullen ook mee fietsen.

Aanmelden voor de fietstocht kan tot 2 juni bij Christine Khan tel: 026-3599409 of e-mail: sp@ps.gelderland.nl.