Kandidaat- gedeputeerde heeft omstreden verleden

1 november 2005

Kandidaat- gedeputeerde heeft omstreden verleden

René van Diessen wordt de nieuwe gedeputeerde van Economie en Milieu, zo is vanmorgen door de provinciale VVD- fractie medegedeeld. De beoogd opvolger van gedeputeerde Henk Aalderink is niet onomstreden. In het Brabantse is hij, ook door partijgenoten, beschuldigd van belangenverstrengeling. Het ging om een affaire die speelde rond de Tilburgsche Waterleidingmaatschappij.

Van Diessen zou dankzij voorkennis, verkregen uit zijn positie als wethouder in Tilburg, 100.000 euro ' verdiend' hebben aan dit bedrijf.

Ook rond zijn benoeming, vorig jaar, tot projectdirecteur van het geplande omstreden bedrijfsterrein de Moerdijksche Hoek, hangt een zweem van vriendjespolitiek.
De SP- afdeling Moerdijk heeft zelfs een speciaal internet- dossier aangelegd over van Diessen. Via de eerste link hieronder kun je het dossier lezen.

Overigens moeten Provinciale Staten op 9 november nog wel instemmen met de benoeming van René van Diessen.

Dossier van Diessen
Curriculum Vitae van René van Diessen(PDF_ bestand)
Een "foutje" van René van Diessen