Wat doet Keereweer in Mexico?

16 maart 2006

Wat doet Keereweer in Mexico?

Gedeputeerde Harry Keereweer vertrekt morgen voor een weekje met het vliegtuig naar Mexico. Volgens de schaarse informatie die wij hebben gaat het om een reis die te maken heeft met een bijeenkomst over watermanagement. Erg concreet is het allemaal niet. Reden voor de SP-statenleden Agnes Lewe en Toine van Bergen om opheldering te vragen.

Gelderse statenleden en gedeputeerden zijn nogal eens reislustig. Enige jaren geleden gingen heel wat statenledennaar Valencia om computers te bekijken. Gedeputeerden gingen onlangs nog een wekend naar Scandinaviƫ, in het kader van een door het Knoopunt Arnhem-Nijmegen georganiseerde reis.

Soms gaat de trip ook niet door. Enkele weken geleden hadden leden van de Commissie Verkeer en Water ook al Scandinaviƫ op het oog, om daar te gaan kijken naar systemen voor rekeningrijden. Die trip werd afgestemd. Of dat kwam omdat de verkiezingen naderden is onduidelijk.

De SP heeft de grootste moeite met dit soort tripjes, die op kosten van de gemeenschap worden gemaakt. De doelstelling is vaak niet duidelijk en goede verslaggeving ontbreekt nogal eens. Daarom zijn er nu schriftelijke vragen gesteld over de reis van gedeputeerde Keereweer.

Tekst van de schriftelijke vragen

De fractie van de SP heeft vernomen dat gedeputeerde H. Keereweer vanaf morgen (vrijdag 17 maart) een bezoek brengt aan Mexico.
In verband hiermee stellen wij u de volgende vragen:

1. Wat is de reden van de reis?
2. Wat zijn de gespecificeerde en onderbouwde kosten voor de reis?
3. Wat zijn de effecten voor het Gelderse beleid?
4. Komt er een reisverslag? Zo ja, wanneer? Zo nee, waarom niet?

Agnes Lewe (statenlid SP)
Toine van Bergen (statenlid SP)