SP en SGP samen voor betere streekbus Wekerom

3 mei 2006

SP en SGP samen voor betere streekbus Wekerom

WEKEROM - Wekerommer Steven van de Craats en de Belangenvereniging Noordoost-Ede hebben twee fracties in provinciale staten van Gelderland weten te interesseren voor hun inzet voor verbetering van het openbaar vervoer in de regio Noordoost-Ede, vooral ook in Wekerom en omgeving.

Alex Mink, Breunis van de Weerd, Toine van Bergen en Steven van de Craats bij bushalte La Vendula in Wekerom

Dinsdagmiddag kwamen vertegenwoordigers van de fracties van de SP (statenlid Toine van Bergen en schaduwfractielid Alex Mink) en de SGP (statenlid Breunis van de Weerd) ter plekke poolshoogte nemen.

Sinds de BBA de buslijnen op de Veluwe exploiteert, vanaf december 2004, is het openbaar vervoer voor de dorpen van Noordoost-Ede ernstig verslechterd, aldus Van de Craats en de belangenvereniging. Ze hebben vanaf 19.00 uur ‘s avonds en in het hele weekeinde geen bus meer en de aansluitingen zijn zeer slecht: een half uur in Otterlo wachten op de bus naar Apeldoorn is heel normaal. Voor Wekerom is er een halte bij ‘s Heeren Loo aan de Apeldoornseweg, drie kilometer van het dorp. In Harskamp rijdt buslijn 107 wel in de avonduren en in het weekeinde, maar de laatste rit vanuit Putten richting Otterlo en Arnhem rijdt rond 21.00 uur, de laatste rit vanuit Arnhem een uur later.

Als mogelijke oplossing ziet de SP herstel van de ‘dorpenlijn’ 110 (Ede-Apeldoorn via Wekerom, Harskamp, Otterlo en Hoenderloo), die echter in ‘de stille uren’ geen grote bus nodig heeft. Bij een taxibedrijf zouden daarom voor de ritten twee busjes met chauffeur gehuurd kunnen worden.

(Bron: Barneveldse Krant van 3 mei 2006)

Unieke samenwerking met SGP en Wekeromse inwoners voor betere streekbus