Cornielje lijkt Statenmotie over "specifiek" pardon te negeren

8 november 2006

Cornielje lijkt Statenmotie over "specifiek" pardon te negeren

Commissaris van de Koningin Clemens Cornielje is vooralsnog niet bereid om in actie te komen voor jeugdvoetbaltrainer Moriba Keita. Zaterdag dreigt hij op het vliegtuig naar Afrikaans Guinee gezet te worden.
Cornielje vindt dat hier geen taak voor hem ligt. De SP-fractie is hier zeer verbolgen over, omdat Provinciale Staten op 20 september in een motie hebben aangegeven dat mensen die langer dan vijf jaar op een beslissing wachten in Nederland moeten kunnen blijven.

SP- statenlid Toine van Bergen heeft Cornielje vandaag in een dringende e-mail alsnog verzocht om in actie te komen. "U wilt toch ook niet dat de indruk ontstaat dat politici zich, als uitzetting dreigt, alleen inzetten wanneer het gaat om bekenden uit het eigen politieke circuit. Zoals onlangs het geval was met uw partijgenote Ayaan Hirsi Ali", zo stelt hij onder andere.

De organisatie van de Voetbalschool van Quick 1888 heeft in een flyer nog eens kort aangegeven waar het in deze zaak om gaat. Deze flyer, en de correspondentie tussen SP-statenlid Toine van Bergen met Commissaris van de Koningin Clemens Cornielje, zijn te lezen via onderstaande links naar de weblog van Toine van Bergen.

In discussie met Clemens Cornielje
Actie voor vrijlating van jeugdvoetbaltrainer Moriba Keita
Meer over de actie voor Keita