Culemborgse stadsbus voor één week terug

21 november 2006

Culemborgse stadsbus voor één week terug

Het busplatform Culemborg laat opnieuw de laatste week van november, van maandag 27 november tot en met zaterdag 2 december overdag een busje rondrijden door de stad. Iedereen mag tegen een vrijwillige vergoeding mee. Ieder uur rijdt de bus volgens een vaste dienstregeling en komt door grote delen van de stad. De opstappunten zijn met een bushaltebordje aangegeven. Met de actie wil het onder andere door de SP gesteunde Busplatform de noodzaak van de terugkeer van een eigen Culemborgse stadsdienst aantonen.

In het busplatform zijn een groot aantal organisaties vertegenwoordigd. Reizigersorganisatie Rover, FNV, gehandicapten- en seniorenraad, GL en SP. De SP subsidiëert de bushuur.
Tijdens de busweek wil het busplatform graag iedereen in de gelegenheid stellen om in Culemborg ergens naar toe te gaan. Voor veel mensen is dat heel prettig. Bovendien levert de busweek het busplatform een schat aan informatie op over de wensen van reizigers. Waar wil men naartoe? Wie gaan er mee? De passagiers zullen tijdens de rit enkele vragen voorgelegd krijgen. Ook is de busweek een duidelijk signaal naar de Provincie dat men Culemborg al veel te lang op de bus heeft laten wachten. Het busplatform hield al eerder een busweek. De dienstregeling is nu vrijwel identiek aan de vorige busweek, zodat de resultaten van de proef te vergelijken zijn. Het platform verwacht dat de vraag alleen maar toegenomen is.

Dossier stadsbus Culemborg op culemborg.sp.nl