SP Gelderland presenteert: symposium over 'Duurzame landbouw in de provincie', op 27 januari 2007

25 januari 2007

Zaterdag 27 januari organiseert SP Gelderland, in samenwerking met Stichting Boerengroep, een symposium over duurzame landbouw. Het symposium is bedoeld voor (kandidaat Staten)leden van de SP, kritische studenten en boeren.

De SP heeft, in de aanloop naar de Statenverkiezingen, ervoor gekozen zich extra in het Gelderse platteland te verdiepen. De landbouwsector speelt daarin een zeer belangrijke rol. Ook in Gelderland zitten veel boeren in de problemen: door een te lage omzet, strenge regelgeving of gebrek aan opvolging.
Tijdens dit symposium zal worden gesproken en gediscussieerd over wat duurzame landbouw eigenlijk ís, eerlijke producten voor een eerlijke prijs, de betekenis van het gezinsbedrijf en de rol die Provinciale Staten zou kunnen spelen bij het verbeteren van de omstandigheden in de landbouw.
Stichting Boerengroep is medeorganisator en zal een door hen onderzochte, alternatieve afzetmethode presenteren. Het Inspringtheater zal door middel van interactief toneel, voor en vooral ook mét het publiek, de discussie op gang brengen en houden.
Belangstellenden kunnen meer informatie krijgen of zich opgeven bij Marieke Veltman, organisator van dit symposium en kandidaat Statenlid voor de SP. E-mail: marieke.veltman@gmail.com. Meer info op www.boerengroep.nl
Het symposium vindt plaats in De Eekhoeve, Dijkstraat 115 in Veendendaal, op zaterdag 27 januari van 10.00 - 16.00 uur