Vrijwilligers Ome Joop’s Tour te gast bij SP in Gelredome

27 december 2007

Vrijwilligers Ome Joop’s Tour te gast bij SP in Gelredome

Vrijwilligers van Ome Joop’s Tour zijn door de SP statenfractie uitgenodigd om op zondag 30 december de voetbalwedstrijd Vitesse – FC Utrecht te bekijken in de loge van de provincie Gelderland in het Gelredome.

Eén maal per jaar kan iedere Gelderse provinciale fractie, met gasten, vanuit de provinciale loge een voetbalwedstrijd van Vitesse bekijken. De SP fractie nodigt hiervoor gasten uit die het verdienen om eens extra in het zonnetje te worden gezet.

De vrijwilligers van Ome Joop’s Tour zijn zulke gasten. Jaarlijks organiseren zij een 10-daagse fietstour voor jongens en meisjes van 10 tot en met 12 jaar uit Arnhem, die weinig of geen andere vakantiemogelijkheden hebben. Zij doen dat met zeer veel vrijwillige medewerkers. Ome Joop’s Tour is geen snelheidswedstrijd, maar meer een gezelligheidstour. Er zijn onderweg veel wedstrijdjes (zoals sprints, langzaam fietsen, behendigheidsritten). Ook is er onderweg gelegenheid voor extraatjes, zoals bijvoorbeeld bezoek aan een pretpark.
De vrijwilligers van Ome Joop’s Tour investeren op deze manier, zeer praktisch, in een leefbare samenleving. Zij zijn van mening dat succes niet verborgen ligt in dikke nota’s maar in de gedrevenheid van mensen. En dat maken ze waar.

De SP is nooit voorstander geweest van financiële bemoeienis van de provincie Gelderland met het Gelredome. Ook heeft ze tegen het plan gestemd, op grond waarvan statenfracties gebruik kunnen maken van de Gelreloge in het stadion. Maar nu het besluit er eenmaal ligt, wil de partij in de loge groepen in de samenleving ontvangen, die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Acht vrijwilligers van Ome Joop’s Tour, twee Arnhemse SP-ers en drie afgevaardigden van de Gelderse statenfractie zullen gezamenlijk de wedstrijd bekijken. De wedstrijd Vitesse – FC Utrecht wordt gespeeld op zondag 30 december, ’s middags om half drie.