Week van de Jeugdzorg

3 november 2008

Week van de Jeugdzorg

De eerste week van november is in Gelderland al een aantal jaar ‘De week van de Jeugdzorg’. Tussen 1 en 9 november openen een groot aantal instellingen binnen de Gelderse Jeugdzorg hun deuren. Deelnemende organisaties zijn onder andere Bureau Jeugdzorg, Raad voor de Kinderbescherming, Politie Gelderland, Kindertelefoon, Sportfederatie en Scouting.

Margriet BleijenbergOok al traditiegetrouw lopen een groot aantal Statenleden, gemeenteraadsleden, wethouders en gedeputeerden een dag(deel) stage bij een instelling binnen de Jeugdzorg. Zo zal het SP-Statenlid Margriet Bleijenberg (commissie Jeugd, Welzijn en Cultuur) op woensdag 5 november stage lopen. Eerst gaat ze op bezoek bij de Raad voor de Kinderbescherming in Arnhem en van daaruit reist ze door naar de Jeugd Justitiële Inrichting ‘de Hunnerberg’ in Nijmegen.
Willeke TydingsCollega Willeke Tydings zal op donderdag 6 november te gast zijn bij het GGZ in Nijmegen (geestelijke gezondheidszorg) en daar op de afdeling ambulante hulp aanwezig zijn bij de behandeling van kinderen die zijn blijven steken in een rouwproces.
Zowel Margriet als Willeke zullen op deze site verslag doen van hun ervaringen bij deze instellingen.

voor de meest actuele informatie over de week van de jeugdzorg kunt u kijken op www.weekvandejeugdzorggelderland.nl
inlichtingen over de week van de Jeugdzorg kunt u inwinnen bij mevrouw Raben, provincie Gelderland, tel. 026-3598544