Provinciale staten willen onderzoek naar dubbel spoor Achterhoek

10 november 2010

Provinciale staten willen onderzoek naar dubbel spoor Achterhoek

Provinciale Staten zijn unaniem voor een onderzoek naar dubbel spoor in Achterhoek. De SP diende daarvoor samen met de VVD een motie in, die steun krijgt van alle fracties in het provinciale parlement.

De SP en de VVD willen dat er een plan van aanpak voor alle problemen met de spoorlijn Arnhem-Winterswijk komt. In dit plan wordt er gekeken naar de mogelijkheden van gedeeltelijke verdubbeling van het spoor. Daarnaast wordt er gekeken naar beter materieel en het aanpakken van de problemen met de seinen en wissels. Er moet ook iets worden gedaan tegen de verstoringen op deze lijn.

SP-statenlid Alex Mink diende de motie tijdens de behandeling van de provinciebegroting in. Hij is verheugd over de unanieme steun van de Staten voor de motie van de SP en de VVD: "dit is een historische dag voor de Achterhoek! Hiermee is een eerste stap gezet richting het oplossen van de nijpende problemen op de drukste regionale spoorlijn van Nederland. De mensen worden nu als haringen in een ton vervoerd, áls de trein tenminste al op tijd rijdt. Dat moet eens afgelopen zijn!".

Syntus-trein

SP en VVD willen onderzoek naar dubbel spoor Achterhoek