SP top-10 op campagnetour

26 februari 2011

SP top-10 op campagnetour

Zaterdag 26 februari zijn de kandidaat-statenleden van de SP op campagne-tour geweest door de provincie Gelderland. Onder aanvoering van lijsttrekker Eric van Kaathoven zijn, Apeldoorn, Dieren, Arnhem, Huissen, Elst en Nijmegen aangedaan.

Eric van Kaathoven in gesprek in Apeldoorn

De SP vindt het van groot belang dat mensen gaan stemmen op 2 maart. Premier Rutte heeft gezegd dat de statenverkiezingen wat hem betreft een test zijn van het kabinet. De SP wil daar een pro-test van maken tegen het kabinet. Wat de Gelderse SP betreft een protest tegen de plannen van het kabinet Rutte en een protest tegen het provinciebestuur.

Nog even snel een bord voorzien van een verdwenen SP-poster

Onze nummer 5: Cobi van Driel

SP Campagneleider Alex Mink: “Al onze afdelingen zijn al volop campagne aan het voeren en wij komen ze als kandidaten graagondersteunen. Afgelopen jaren hebben we samen met onze lokale afdelingen hard gewerkt aan een menselijker en socialer Gelderland. Zo zijn hebben we bijvoorbeeld in samenwerking met onze afdelingen in Rheden, Arnhem en Zutphen actie gevoerd tegen het ombouwen van de IJssellijn tot een nieuwe Betuwelijn onder het motto “Laat de goederentrein varen”. En samen met de SP in Apeldoorn zijn we in actie gekomen tegen het verdwijnen van de eurokaartje voor de bus. In Nijmegen voert de SP actie voor behoud van het gratis openbaarvervoer voor 65-plussers.”

SP Tweede Kamerlid Manja Smits helpt een handje in Arnhem

Onze nummer 8 uit Zevenaar: Noor de Laat

Voor deze regio wil een rechtstreekse treinverbinding Arnhem-Apeldoorn, een tram tussen Arnhem en Nijmegen en veel meer treinen op dat traject. Daarvoor wil de SP 1 miljard van het NUON-geld investeren. Daarnaast is de SP tegen de doortrekking van de A15.

Twee Elstenaren

Dezelfde dag heeft Statenlid Agnes Lewe met kandidaat-statenleden Eric van Dijk en Jos Swartjes een campagnetour gedaan door het rivierenland waarbij ze onder andere Nijmegen-Dukenburg, Beuningen, Beneden-Leeuwen, Zaltbommel en Tiel hebben bezocht.

Agnes Lewe bij Flipje in Tiel

Bekijk hier een diashow met meer foto's...