SP start onderzoek naar volle treinen Maaslijn

10 mei 2012

SP start onderzoek naar volle treinen Maaslijn

Zeven SP afdelingen starten samen met de Statenfracties van de SP in Gelderland, Noord-Brabant en Limburg een onderzoek naar volle treinen op de Maaslijn, de spoorlijn tussen Nijmegen en Roermond. Aanleiding hiervoor zijn berichten over volle treinen en mensen die op stations achterblijven omdat ze niet meer in de trein passen. Op 21 en 24 mei zullen op alle stations aan de Maaslijn SP'ers aanwezig zijn om reizigers te vragen naar hun ervaringen met de treinen op deze spoorlijn.

De afgelopen jaren is het aantal reizigers op de spoorlijn sterk gestegen. Ondanks het feit dat er meer treinen rijden, is er in de spits vaak een tekort aan zitplaatsen. “De SP wil weten hoe groot de drukte is en of reizigers dit als een probleem ervaren. Vandaar dat we een onderzoek onder de reizigers gaan houden.” Aldus Alex Mink, SP Statenlid en woordvoerder OV in Gelderland.

Afhankelijk van de resultaten van het onderzoek zal de SP met een plan komen voor meer treinen op de Maaslijn. Mink: “Het grootste probleem is dat de Maaslijn enkelsporig is. Hierdoor kunnen er minder treinen rijden en moeten treinen vaak op elkaar wachten. Met de aanleg van een extra spoor kunnen er meer treinen rijden en is er minder kans op vertraging. Het verdubbelen van de spoorlijn is een serieuze optie die we na ons onderzoek zeker gaan bekijken.”

Vul de enquete alvast zelf in op www.maaslijn.nu