Syntus wil dat SP en PvdA de trein zelf poetsen!

21 mei 2012

Syntus wil dat SP en PvdA de trein zelf poetsen!

Op 13 maart jl. hebben Statenleden Alex Mink (SP) en Mariëlle van der Leur (PvdA) vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten van de Provincie Gelderland over de afspraken met Syntus met betrekking tot het schoonmaken en onderhoud van de treinen. Zij constateerden dat de treinen nauwelijks werden schoongemaakt. Dit was in vele treinstellen te zien en te ruiken. Daarnaast was het materieel onder handen genomen door graffitispuiters.

SP Statenlid Alex Mink: ‘Voor een prettige treinreis zijn schone treinen die op tijd rijden belangrijk.’ Het college antwoordde dat er geen klachten van reizigers zijn over de reinheid van de treinen. Syntus nodigt Alex Mink en Mariëlle van der Leur uit om met eigen ogen zien hoe de treinen worden schoongemaakt en wel heel vroeg in de ochtend op 22 mei in Arnhem.
PvdA Statenlid Mariëlle van der Leur: ‘Als je in de trein zit, heb je soms het gevoel dat er niet goed schoongemaakt wordt. Wij willen nu zelf zien of dit klopt.’

Programma 22 mei 2012 werkbezoek
04.00 uur Aankomst in Arnhem
04.00 – 04.45 uur Bezoek aan laatste half uur schoonmaak in de treinen