SP-Statenfractie in actie voor Nationaal Zorgfonds

8 juni 2016

SP-Statenfractie in actie voor Nationaal Zorgfonds

Foto: Eric van Dijk

Afgelopen zaterdag 4 juni ging de Gelderse SP-Statenfractie met de Harderwijkse en enkele Kamerleden langs de deuren. Bij honderden mensen in Harderwijk werd er aangebeld en een krant overhandigd met daarin de uitleg over waarom het Nationaal Zorgfonds, zonder eigen risico, veel beter is dan het huidige zorgstelsel.

Onder een brandende zon zijn ruim dertig SP-ers op pad gegaan om het Nationale Zorgfonds te promoten in de wijken Stadsdennen en De Wittenhagen. Vanuit de Tweede Kamerfractie kwamen Harry van Bommel, Nine Kooijman en Paul Ulenbelt een handje toesteken.

Foto: Eric van Dijk

Het Nationaal Zorgfonds is niet een initiatief dat alleen onder SP-ers gedragen wordt, zo bleek ook tijdens de gesprekken met bewoners. Vrijwel iedereen is het er over eens dat het huidige zorgstelsel te bureacratisch en te kostenverslindend is en dat het geen goede zaak is dat men moet betalen als men ziek wordt. De plannen voor het Nationaal Zorgfonds werden dan ook door vrijwel iedereen omarmt.

Foto: Eric van Dijk

Komende tijd zullen in nog veel meer plaatsen in Gelderland SP-ers langs de deur gaan om steun te verzamelen voor het Zorgfonds.