Geen uitgeklede busdienstregeling meer in de zomer in Arnhem-Nijmegen

30 november 2016

Geen uitgeklede busdienstregeling meer in de zomer in Arnhem-Nijmegen

Foto: Matthias van Hunnik

De provincie geeft Breng geen toestemming om in de zomer van 2017 weer met een uitgeklede zomerdienstregeling te gaan rijden.  In een debat op initiatief van de SP gaf gedeputeerde Conny Bieze aan dat ze op basis van de evaluatie heeft besloten dat er komend jaar in Arnhem en Nijmegen geen zogenaamde hoogzomerdienstregeling wordt ingevoerd. De SP heeft afgelopen zomer actie gevoerd tegen deze verslechtering van het openbaar vervoer.  Door middel van een kaartenactie van de SP hebben afgelopen zomer 353 reizigers hun klachten kenbaar gemaakt aan de provincie.

Foto: Bas Stoffelsen

SP Statenlid Maurits Gemmink: “Ik ben blij dat het provinciebestuur inziet dat je niet zomaar buslijnen kan gaan halveren in de zomer. Veel mensen zijn in deze periode ook afhankelijk van busvervoer naar het werk, zorg of voor recreatie. Bijna niemand heeft in de zomer zes weken vakantie. Natuurlijk worden bepaalde lijnen in de zomervakantie minder gebruikt maar afgelopen zomer bleef veel er te weinig over van het busvervoer. Met alle gevolgen voor reizigers van dien.”

Niet alleen de SP maar ook reizigersorganisatie Rover en consumentenorganisatie ROCOV hebben afgelopen zomer aan de bel getrokken bij de provincie. Zo presenteerde Rover een zwartboek met klachten van reizigers.