Sjoerd de Jong nieuw lid van de SP-fractie

10 mei 2017

Sjoerd de Jong nieuw lid van de SP-fractie

Foto: Matthias van Hunnik

Op woensdag 10 mei is Sjoerd de Jong uit Heumen geïnstalleerd als fractievolger bij Provinciale Staten van Gelderland. Als fractievolger kan hij het woord voeren in de Statencommissies. Hij zal zich onder andere bezig houden met landbouw en natuur.

Sjoerd de Jong (1976) is geboren en opgegroeid in Apeldoorn en is later voor zijn studie rechten naar Amsterdam en later naar Nijmegen verhuisd. Inmiddels woont hij met zijn gezin in het dorpje Heumen in de zuidelijkste hoek van de provincie. Sjoerd werkt als zelfstandig bewindvoerder in Nijmegen: “Ik regel de financiën voor mensen die dat zelf niet kunnen. Ik probeer schulden op te lossen en zorg dat vaste lasten betaald worden. Als er ruimte is kijk ik of mensen wat extra's kunnen krijgen. Het is niet makkelijk, en het wordt de laatste jaren ook niet makkelijker om dit goed te doen.”

Sjoerd is al vele jaren actief voor de SP. Hij was een van de eerste voorzitters van SP-jongerenorganisatie ROOD en lid van het landelijk partijbestuur. In Nijmegen was hij meerdere keren gemeenteraadslid en afdelingsvoorzitter.

Foto: Matthias van Hunnik