SP blij met streep door helihaven Elst

27 maart 2008

SP blij met streep door helihaven Elst

De Gelderse SP is blij met het bericht dat de gemeente Overbetuwe een streep heeft gezet door de plannen voor een helikopterhaven in Elst. Statenleden Eric van Kaathoven en Alex Mink, die eerder schriftelijke vragen stelden over deze kwestie: ‘De rust, de veiligheid, het milieu en de mensen die in de buurt wonen, zijn gebaat bij dit besluit.’

Zomer 2007 werd bekend dat het bedrijf Mefigro een helicopterhavens wilde aanleggen bij de manege aan de Mermestraat in Elst (gemeente Overbetuwe) en in de Gendtse Polder (gemeente Lingewaard). De eigenaar van het Gendtse schrootbedrijf had geen zin om in de file te gaan staan en wilde daarom dagelijks met de helicopter van huis naar werk kunnen vliegen. Naar aanleiding hiervan hebben SP statenleden Eric van Kaathoven en Alex Mink toen een aantal schriftelijke vragen neergelegd bij de provincie Gelderland.

Nadat eerder Lingewaard dat al gedaan had, hebben nu ook burgemeester en wethouders van Overbetuwe nee gezegd tegen de plannen voor een helikopterhaven.

Meer hierover leest u in het bericht van De Gelderlander van 26 maart 2008 ‘Overbetuwe haalt streep door helikopterhaven Mermsestraat’ op ons weblog.

SP: verzet tegen helihaven Elst
Provincie gaat beleid helihavens ontwikkelen