SP begint zelf meldpunt OV-chipkaart

28 januari 2010

SP begint zelf meldpunt OV-chipkaart

ov chipDe Gelderse SP-fractie begint een meldpunt voor OV-chipkaartgebruikers. Bij het meldpunt kunnen reizigers hun ervaringen en klachten over de kaart kwijt. De SP start het meldpunt omdat de provincie en de stadsregio geen onderzoek willen doen naar de invoering van de kaart.

SP-statenlid Alex Mink: “ik heb woensdag nog om een gezamenlijk onderzoek tussen provincie en de stadsregio gevraagd maar dat werd afgewezen. De provincie wil ook geen eigen meldpunt openen waar reizigers hun ervaringen kunnen melden. Daarom kunnen reizigers nu meteen bij ons terecht als ze opmerkingen of klachten over de OV-chipkaart hebben, zoals hogere tarieven of problemen bij het in- en uitchecken”. De SP wil vooral te weten komen waar reizigers in de praktijk tegenaan lopen.

De gedeputeerde verwees reizigers door naar belangenbehartiger ROCOV en de PvdA had het over een “gedeelde verantwoordelijkheid om alle problemen op te lossen”. De meeste partijen en de gedeputeerde wachten liever op de uitkomsten van een onderzoek van staatssecretaris Huizinga naar de tarieven en invoering van de kaart. Voor de SP komt dat onderzoek ruimschoots te laat. Mink: “Huizinga is de controle over de kaart verloren en een merendeel van de Gelderse politiek volgt klakkeloos in haar poging om het onderzoek als goedmakertje te houden. Dat is schandalig laat. Reizigers horen geen proefkonijn te zijn!”

Het meldpunt is nu al bereikbaar via het e-mailadres gelderland@sp.nl en via https://gelderland.sp.nl. Binnenkort opent de SP-fractie een eigen website waar reizigers rechtstreeks terecht kunnen.

SP start meldpunt OV-chipkaart (TV Gelderland)
Geen onderzoek naar klachten OV-chipkaart
Meldpunt OV chipkaart