Stil protest Gelderse SP bij hoorzittingen bezuinigingen

22 juni 2010

Stil protest Gelderse SP bij hoorzittingen bezuinigingen

De Gelderse SP zal woensdag 23 juni tijdens de hoorzittingen over de door het college van PvdA, CDA en CU voorgestelde drastische bezuinigingen op een ludieke wijze duidelijk maken dat de fractie zich tegen deze plannen verzet. Omdat de statenleden tijdens de hoorzittingen slechts informatieve vragen mogen stellen aan de tientallen insprekers, zullen SP-ers rode T-shirts dragen met daarop het getal 4.886.326.000.

Deze bijna 4,9 miljard is het vermogen van de provincie Gelderland op 31 december 2009. Van dit vermogen komt elk jaar zeker 100 miljoen binnen aan rente en dividenden. De geplande bezuinigingen van 58 miljoen zouden alleen daarvan al gemakkelijk opgevangen kunnen worden. Dan hoeft er niet bezuinigd te worden op ambulances, daklozen, bibliotheken, patientenondersteuning, omroep Gelderland, GMF, IVN, Sensoor (telefonische hulpdienst) schaapskuddes, OV en noem maar op.

Naast het dragen van de T-shirsts zullen SP-ers ook flyers uitdelen met de uitnodiging mee te doen met de actie Film de Kaalslag. En de SP trakteert de insprekers en hun achterban op zoethoutjes onder het motto “Wat de SP betreft hoeft u straks niet op een houtje te bijten. Stop de kaalslag!”.

Voor meer informatie over de standpunten van de SP over de bezuinigingen en de acties daartegen ga naar gelderland.sp.nl/filmdekaalslag

Acties tegen bezuinigingen provincie