Moriba Keita is weer vrijgelaten

11 november 2006

Moriba Keita is weer vrijgelaten

Vanmorgen zou hij op het vliegtuig gezet worden, maar het verhaal kreeg een ( voorlopig) gelukkig einde. Door gisteren een spoedprocedure bij de rechtbank te winnen mag de Nijmeegse jeugdvoetbaltrainer Moriba Keita zijn asielprocedure in Nederland afwachten. De vreugde was groot gisteren. Keita heeft al aangekondigd binnenkort zijn voetbaltrainingen voor de Nijmeegse jeugd van Quick1888 te hervatten.

Het waren enerverende weken voor Keita. Zo'n 8 weken in detentie in Tilburg. Enkele dagen geleden werd hij overgeplaatst naar het uitzendcentrum bij vliegveld Zestienhoven in Rotterdam. Maar het tij is toch nog gekeerd.

Keita en zijn beste vrienden en kennissen zijn heel blij met alle steun die ze gehad hebben. Niet alleen van politici, maar zeker ook van (ouders van) kinderen, die massaal politici hebben bestookt met e-mails. Omdat ze heel boos en verdrietig waren over de dreigende uitzetting van Keita.

SP- statenlid Toine van Bergen heeft zich de afgelopen dagen intensief beziggehouden met deze zaak: "Als oud- jeugdbestuurslid van Quick1888 vond ik dat ik dat toch wel een beetje verplicht was. En zo'n goede afloop geeft dan erg veel voldoening".

Meer informatie over de goede afloop van de actie vind je op de weblog van Toine van Bergen.

Actie voor vrijlating van jeugdvoetbaltrainer Moriba Keita
Cornielje lijkt statenmotie over "Specifiek pardon"te negeren