Gedeputeerde komt met voorstel over Euroretour Veluwse stadsbussen

29 oktober 2008

Gedeputeerde komt met voorstel over Euroretour Veluwse stadsbussen

Tijdens een door de SP aangevraagd debat over het Euroretour op de stadsbussen in Apeldoorn, Ede en Harderwijk heeft gedeputeerde Van Haaren (CDA, openbaar vervoer) aangegeven dat zij in december met een voorstel over het buskaartje komt. Tot die tijd blijft het Euroretourtje bestaan. De SP is blij met deze toezegging en blijft zich inzetten voor het behoud van het Euroretour tot het einde van het huidige contract met de vervoerder.

SP-statenlid Eric van Kaathoven gaf aan dat hij tevreden is met deze toezegging van de gedeputeerde.
In december wordt een voorstel over het Euroretour behandeld. De gedeputeerde gaf aan dat zij niet voorbij wilde gaan aan de partijen die het kaartje willen behouden. Het voorstel bevat informatie over de stand van zaken rondom het Euroretour. Zo wordt bijvoorbeeld de claim van Veolia over de geleden verliezen door het kaartje door een accountant onderzocht. De gedeputeerde gaat ook met de gemeenten overleggen.

In de tussentijd blijft het kaartje behouden. De verhoging van het tarief van het Euroretourtje in december gaat dus niet door.

Meerderheid voor behoud euroretourtje
Actie voor behoud euroretourtje Apeldoorn
Euroretour Veluwse stadsbussen moet euro blijven kosten