Waar blijft het standpunt over de bonnetjes? (update)

3 februari 2010

Waar blijft het standpunt over de bonnetjes? (update)

De SP wil graag weten waarom het college van gedeputeerde staten de in antwoorden op vragen van de SP toegezegde helderheid over declaraties nog niet heeft gegeven.

‘Uiterlijk januari 2010’ zou het dagelijks provinciebestuur met een standpunt komen over het declaratiegedrag van gedeputeerden en de Commissaris van de Koningin. Deze toezegging deed het college in antwoord op schriftelijke vragen die de SP deze zomer stelde, na bestudering van de bonnetjes van de Gelderse bestuurders. Daar zat een aantal voorbeelden tussen die vraagtekens opriepen.

In antwoord op de vragen van de SP liet het college van gedeputeerde staten weten de accountant nog eens goed naar de declaraties te laten kijken, de toelichting op de regels nog eens goed te bestuderen en uiterlijk januari met een standpunt te komen. Helaas is hierover nog steeds geen duidelijkheid.

Update 3 februari 2010

Bericht van het college van gedeputeerde staten over het toegezegde standpunt over de bonnetjes. Het standpunt komt eraan:
" Wij hebben op dit moment het definitieve rapport van Deloitte nog niet ontvangen. Wij verwachten dat wel op zeer korte termijn, en streven ernaar dat Gedeputeerde Staten volgende week kan beslissen over een reactie op het rapport." aldus het college.

Vragen SP over Gelderse bonnetjes
Onduidelijkheid over declaraties